And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Monday, April 18, 2011

trinity ===> misteri dan complex ?????


Ada seorang member kristian aku kata,konsep trinity ni misteri dan complex.Dan aku pun nak jawab kepada semua yang bertanya dimana ALLAH,ianya perkara yang ghaib dan complex untuk diceritakan.Dan pemahaman ttg konsep akidah ketuhanan islam bukanlah konsep yang berpeta minda seperti Triniti.Tetapi berdasarkan iman dan takwa.Seperti perasaan suka,boleh ke kita discribe perasaan suka tu rupa bentuk nya bagaimana?Boleh buktikan kan gua x?Bentuknya mcm bentuk love mcm dalam kartun?Tepat ke bentuk suka,cinta tu mcm love dlm kartun??Allah dah memberi kiasan terhadap perkara2 yang kita sendiri tak tahu bagaimana nak menzahirkan sesuatu perkara yang kita hanya merasa tetapi tidak dapat melihat.Sepertinya Ruh.adakah ruh itu sama seperti jasad?Jasad tu lain.jasad ni mcm kelonsong.Dan ada sesuatu yang kita rasa menggerakkan kita.dan itu dinamakan ruh.


ps : bagi aku la trinity nie bukan mistery @ complex tapi lebih kepada mengarut @ relevan...baik dari ilmiah sains @ matematik (1+1+1=3 tapi jwapan sebenarnya 1) mcm mana tuuu...semuanyer tak kena @ tak masuk akal...benda yg dah tak betul tapi masih nak di tegakkan lagi...aku pun tak faham la kenapa org kristian masih jahil menerima konsep nie...yg aku perhatikan kebanyakkan org yg msuk kristian lebih cenderung kepada standard @ keberadaan.. Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts