And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Sunday, April 24, 2011

Solat Diterima Allah

alt
Empat perkara yang harus difikirkan sebelum bersolat supaya solat diterima oleh Allah.
Perkara-perkara disebutkan di bawah ini adalah petikan dari kitab Kuliah Subuh karangan al-Marhum Syed Ahmad Semait. Beliau berkata, Imam al-Murzabani Rahimahullah alaihi membincangkan tentang syarat-syarat solat yang sempurna, perkara tersebut adalah:
01.Hadir hatinya
Sesiapa yang solat dengan masih mempunyai fikiran yang tidak fokus maka mereka adalah penyembah yang lalai.
02.Bersaksi akalnya
Sesiapa yang solat dengan akalnya tidak memerhatikan setiap gerak-geri dalam solat tersebut maka mereka adalah penyembah yang pelupa.
03.Khudu' خضوع (menerima) kepada rukun-rukunnya
Sesiapa yang solat tanpa khudu', atau mengamati dan fokus pada setiap rukun-rukun dan bacaan dalam solatnya, maka orang itu adalah penyembah yang kering.
04. Kusyu' خشوع (menghormati) segala anggotanya
Sesiapa yang solat tanpa khusyu' anggotanya; iaitu setiap dari anggotanya bersolat seiring dengan hati dan fikiran yang redha kepada Allah, maka orang itu adalah penyembah yang salah.
Semoga bersama kita mendapat ganjaran solat-solat yang diterima Allah. Amin.
Wallahu a'lam.
Rasulullah s.a.w bersabda : "Sesungguhnya apabila seseorang hamba berdiri untuk solat maka diletakkan semua dosa-dosanya di atas kepala dan kedua-dua bahunya. Setiap kali ia rukuk atau sujud, maka akan berjatuhanlah dosa-dosanya itu" [H.R.Attabrani]
Best Blogger Tips

Berbohong dan Menghampiri Zina

Rasulullah S.A.W telah melarang lelaki dan wanita yang bukan mahram (dihalalkan nikah antara keduanya) daripada berkhalwat (berdua-duaan di tempat yang boleh dikategorikan sebagai terhindar daripada halangan untuk melakukan maksiat yang berlaku antara lelaki dan wanita). Larangan yang dikemukakan oleh Rasulullah S.A.W  dalam hadithnya ini yang menggunakan lafaz nahi (tegahan) membawa maksud pengharaman perbuatan berdua-duaan yang dimaksudkan tersebut. Berikut merupakan hadith-hadith yang menggambarkan pengharaman tersebut: 1.Sabda Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas bermaksud: Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat makan janganlah berkhalwat dengan wanita yang tidak ditemani oleh muhramnya (lelaki yang haram dinikahinya).
2.Sabda Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan oleh Bukhari: Janganlah sesiapa dikalangan kamu (lelaki) berkhalwat dengan wanita yang bukan muhram antara keduanya melainkan sekiranya wanita tersebut ditemani oleh mahramnya.
 
 
وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zinaitu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."
(Surah Al-Isra' 17: Ayat Ke 32)
 
Arahan untuk tidak membenarkan lelaki dan wanita daripada berdua-duaan dalam erti kata khalwat di atas bukanlah kerana buruk sangka terhadap kedua-dua mereka tetapi ia bertujuan untuk memelihara mereka daripada terjebak kepada perkara-perkara yang termasuk dalam larangan-larangan Allah yang lebih berat seperti bercumbu-cumbuan, berpeluk-pelukan malahan sehingga ke peringkat zina.
Ini adalah disebabkan ketika mereka berdua-duaan, syaitan akan menjadi orang tengah yang bertanggungjawab untuk membisikkan tindakan-tindakan maksiat seterusnya yang perlu dilakukan oleh mereka berdua sepertimana yang dijelaskan oleh Rasulullah S.A.W dalam hadithnya yang bermaksud: Jauhilah kamu daripada berkhalwat dengan wanita (yang bukan muhram kamu). Demi Allah yang jiwaku berada dalam genggamanNya, tidaklah seseorang lelaki berkhalwat dengan seorang wanita melainkan syaitan akan mendatangi mereka berdua. Rasulullah saw telah bersabda yang maksudnya: “Mana-mana lelaki tidak akan berdua-duaan (berkhalwat) dengan perempuan, melainkan pasti syaitan akan menjadi yang ketiga”. (Riwayat At-Tirmidzi)
Wanita adalah dilarang berkhalwat dengan lelaki yang bukan muhrimnya di mana berkhalwat tidak semestinya berlaku di dalam rumah sahaja tetapi ia juga boleh berlaku di tempat-tempat yang sunyi tanpa dihadiri atau dilihat oleh orang ramai seperti di taman, tasik, pejabat dan sebagainya. Perlu diingat syaitan merupakan makhluk yang bijak (menghasut). Selagi ada kesempatan yang terluang, ia akan menggoda manusia untuk melakukan perbuatan yang terkutuk.
Oleh itu kita hendaklah sentiasa berwaspada. Jangan sekali-kali menghampiri pintu yang menghumban ke neraka seperti melakukan khalwat yang akhirnya menjebakkan diri kepada zina dan sebagainya.
Apabila kamu berdua-duaan, kamu telah melanggari Perjanjian dengan Allah Swt. Apabila ditanya oleh ibubapamu, kamu berpotensi untuk berbohong. Best Blogger Tips

Purdah mula diharamkan di Perancis


Hijab Muslimah salah satu dari Syiar-syiar (tanda mercu) Islam di tengah-tengah masyarakat. Ia di tengah-tengah masyarakat Barat lebih menonjol lagi.
Kelmarin 11 April 2011, Perancis dengan resminya mengharamkan purdah, salah satu pakaian wanita Islam. Sebaik penguatkuasaan tersebut, polis telah menangkap dua orang muslimah yang berpakaian sedemikian di Paris. Dengan ini Perancis menjadi negara pertama di Barat yang mengharamkan purdah sebagai salah satu undang-undag atau sistem dalam negara. Ini berlaku di tengah-tengah benua Eropah yang melaungkan kebebasan hak asasi manusia dan kebebasan beragama.
“Undang-undang itu sangat jelas. Menyembunyikan muka anda di tempat awam menjadi sebab untuk dikenakan tindakan,” kata Menteri Dalam Negeri, Claude Gueant pada mesyuarat Kesatuan Eropah (EU) di Luxembourg, semalam. Beliau berkata, pengharaman tersebut melindungi dua prinsip asas iaitu sekularisme dan prinsip kesamarataan antara lelaki dan wanita.
Nayet (tengah) dan Kenza Drider (kiri), keluar dari balai polis selepas ditahan kerana memakai purdah di Paris kelmarin.
Dalam masa yang sama seperti banyak Negara-negara Barat yang lain, Perancis membenarkan wanita mendedahkan bahagian atas tubuhnya di tempat awam. Itu tidak menjadi kesalahan dan tidak boleh ditangkap oleh polis. Tanpa membincangkan hukum pemakaian purdah disegi fiqh, saya hanya menulis berdasarkan pemakaian purdah oleh seseorang berdasarkan kepercayaannya terhadap agama Islam dan tindakbalas sebuah negara kafir terhadap mereka. Dari perkembangan ini apa yang dapat saya lihat ialah :
  1. Perancis dan Negara-negara Barat mula kembali ke zaman penindasan, fasa awal keruntuhan sesebuah tamaddun, seperti mana berlaku di Negara-negara Umat Islam yang menindas rakyatnya. Apabila penindasan dan kezaliman melata, umat dan negara tersebut mula memasuki ke fasa keruntuhan. Apabila kita menyebut keruntuhan, ia bukan bermakna keruntuhan material, akan tetapi keruntuhan sistem dan kekuatan.
  2. Muslimah dalam masyarakat Islam lebih-lebih lagi yang memilih untuk berpakaian yang lebih hampir kepada Islam apatah lagi di tengah-tengah masyarakat Barat yang kafir dan mendedahkan aurat, mempunyai Iman yang tinggi dan semangat yang tidak mudah dikalahkan. Apatah lagi kebanyakan umat Islam di Perancis adalah dari keturunan Arab yang terkenal dengan memiliki semangat pengorbanan yang tidak mudah dipatahkan. Penangkapan demi penangkapan akan membuka mata masyarakat di Perancis khsuusnya dan di Barat amnya akan penindasan terhadap segolongan manusia, hanya disebabkan pegangan akidah dan prinsip dirinya yang sepatutnya diberi kebebasan oleh undang-undang yang bertamaddun. Bayangkan apabila nanti yang ditangkap ialah wanita-wanita muslimah yang mempunyai kedudukan yang baik dalam masyarakat Perancis seperti ahli akademik, koporat pemimpin masyarakat dan kaum keluarga mereka. Ia akan mencetuskan perdebatan atau sekurang-kurangnya perbualan dikalangan orang ramai.
  3. Jelas dari kenyataan Menteri Dalam Negeri Perancis bahawa undang-undang tersebut adalah untuk melindungi asas Sekular yang diamalkan dinegara berkenaan. Ia buka disebabkan isu pengurusan seperti sukar mengenali seseorang “penjenayah” jika memakai purdah contohnya. Ia jelas merupakan isu agama. Sekular bererti memisahkan agama dari pentadbiran negara. Ia bermakna pihak Gereja jangan masuk campur dalam Politik. Dengan kata lain Undang-undang Agama tidak boleh digunapakai atau dipaksakan keatas Negara untuk dilaksanakan. Sepatutnya di negara sekularlah lebih mudah memakai apa sahaja jenis pakaian berdasarkan agama kerana negara sekular berkenaan tidak mengganggu kepercayaan seseorang. Ini yang berlaku terhadap perjalanan agama di Negara-negara Sekular di Barat dan di Timur pada hari ini. Akan tetapi bila ia berkait dengan Islam, pengecualian dikenakan dengan zalim. Ia bukan perkara yang baru terhadap agama Allah ini. Ia juga berlaku terhadap rombongan umrah Rasulullah saw dan kaum muslimin yang tidak dibenarkan masuk ke Mekah hanya kerana pegangan kepercayaan mereka, sedangkan sejak turun temurun adat Arab Jahiliyah tidak membenarkan mana-mana kabilah dihalang dari menuju ke Kaabah untuk tujuan beribadah. Begitu juga halnya di Kashmir yang penduduknya 99% beragama Islam yang sedang dijajah oleh Kerajaan India yang beragama Hindu. Pada tahun 1947, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu memutuskan rakyat Kashmir diberi hak membuat Pungutan Suara untuk menentukan samada hendak merdeka atau terus dibawah India. Sehingga hari ini Pungutan Suara itu tidak dilaksanakan. Sebaliknya diwilayah-wilayah penduduk majoritinya Kristian, resolusi pungutan suara segera dilaksanakan pungutan-pungutan suara di Timur Timor, Indonesia dan di Selatan Sudan baru-baru ini yang berkeputusan mereka dapat berpisah dari negara induknya yang berkerajaan Islam dan membentuk negara sendiri yang merdeka.
  4. Walaupun bilangan muslimah yang berpurdah di Perancis tidak ramai, iaitu kira-kira 2000 orang akan tetapi yang ditakuti oleh Barat ialah syiar (penonjolan) nya yang boleh mencetus dan mempengaruhi orang lain. Ia juga menggusarkan pihak-pihak perosak masyarakat seperti pertubuhan Zionis, Freemason dan seumpamanya yang saban hari bekerja keras melalui media, pendidikan, ekonomi dan sebagainya untuk merosakkan akhlak masyarakat dan sebarang akidah yang boleh menghalang perancangan jahat mereka untuk menguasai pemikiran masyarakat dan politik dunia.
  5. Pada saya pemimpin dan umat Islam harus bangkit dan menyatakan bangkangannya terhadap pengharaman sedemikian, jik abukan atas asas agama, maka atas asas hak kebebasan individu dalam mengamalkan kepercayaannya seperti yang diperjuangkan oleh sistem Demokrasi di Barat. Hakikatnya purdah, walaupun disegi hukum fiqhnya mempunyai berbagai pandangan, tetapi disegi sosial dan politiknya, ia adalah salah satu benteng dari benteng-benteng Islam. Jika hari ini pemimpin dan umat Islam membisu seribu bahasa terhadap isu ini, maka tidak mustahil pihak Perancis akan mengharamkan pemakaian tudung atau hijab pula atas dasar yang sama. Ini yang berlaku di Singapura dalam isu pemakaian tudung di sekolah-sekolah kerajaan. Ini juga berlaku di Radio dan Televisyen Malaysia (RTM) ketika di era pemerintahan Mahathir.
Jika tekanan ke atas pemakaian purdah/niqab atas asas sekular dan kepercayaan individu tidak dipersoalkan oleh umat Islam, tidak mustahil ia akan menular kepada tekanan ke atas pemakaian tudung/hijab. Walaupun kamai menulis “tidak mustahil” tetapi hakikatnya ia telah berlaku dan pemerhatian yang mendalam menunjukkan ia juga sedang berlaku dalam bentuk-bentuknya yang berbagai. Kisah Hamidah Hamzah, pembaca berita RTM masih segar dalam ingatan dan pengajaran.
Umat Islam akan terus melihat pengecualian demi pengecualian, serta penindasan demi penindasan ke atas kepercayaan individu dan akidah Islam samada di Negara-negara Barat dan Timur atau di negara-negara umat Islam sendiri yang tunduk kepada pengaruh dan agenda Barat dan Timur.



ps ; memang terbaik la diorg nie, kalau ada kemahuan mmng ada jln penyelesaian...semoga diorg diberkati ALLAH Best Blogger Tips

AURAT LELAKI SERING DIREMEHKAN



Artikel Oleh Ustaz Ahmad Baei Jaafar   Aurat lelaki seperti yang dinyatakan sebelum ini agak longgar kerana selain waktu bersendiri dan bersama isteri, aurat lelaki hanya antara pusat dan lutut sahaja. Maknanya kalau seseorang itu hendak melakukan solat, ...auratnya ialah cukup antara pusat dengan lutut, begitu juga kalau dia berada di khalayak ramai.   Berdasarkan itu, ramailah orang lelaki mengambil mudah dengan menyatakan harus kita berada dalam sesuatu majlis dengan hanya memakai seluar pendek sampai ke paras lutut. Sebab itulah barangkali kita sering melihat orang lelaki suka memakai seluar pendek ketika membasuh kereta di luar rumah.   Benar, jika mengikut hukum asal tidak salah memakai seluar pendek yang sampai ke paras lutut kerana itulah sahaja aurat bagi lelaki. Tetapi jangan lupa bahawa hukum itu perlu juga mengambil kira waktu berjalan dan duduk. Apakah ketika itu aurat lelaki tersebut masih terpelihara?   Bayangkan seorang lelaki yang hanya memakai kain sarung yang menutup pusatnya dan lutut. Solatnya sah kerana aurat bagi lelaki dalam solat ialah antara pusat dengan lutut. Tetapi bagaimana kalau dia rukuk, sujud, dan duduk antara dua sujud? Tidaklah lututnya ternampak? Sahkah solatnya ketika itu? Jawapannya ialah tidak sah.   Bagaimanapun pula kalau dia membasuh kereta dengan pakaian yang sama, sesekali dia akan tunduk juga. Adakah ketika itu tidak terbuka auratnya iaitu lutut? Kalaupun dia memakai seluar pendek yang labuh hingga ke paras lutut, waktu dia mencangkung akan ternampak lututnya. Tidak berdosakah dia ketika itu? Jawabnya tentu berdosa. Ya, kalau dalam solat tidak sah maka pada ketika waktu lain dia berdosa.   Bagi masyarakat kampung pula, mereka suka pakai kain pelakat yang digulung sampai ke paras lutut. Malah kadang-kadang ternampak pusatnya sewaktu terlondeh. Waktu berborak dengan kawan-kawan di serambi pasti tersingkap juga auratnya.   Bagaimana kalau dia melakukan solat dengan kain itu walaupun dilabuhkan di bawa lutut? Waktu rukuk dan sujud setidak-tidaknya akan ternampak pahanya oleh orang yang di belakangnya. Sahkah solatnya?   Begitu juga kalau si ayah memakai kain pelakat di dalam rumah bersama anak-anak, lalu pada waktu duduk terselak bahagian lututnya. Agaknya berdosa atau tidak ketika itu? Jawapannya sudah tentu berdosa kerana aurat ketika bersama mahram ialah antara pusat dengan lutut.   Kalau berdasarkan keterangan di atas adalah haram hukumnya, bagaimana keadaannya anak-anak muda yang suka memakai seluar pendek di dalam rumah, bersukan, main bola dan sebagainya? Seluar pendek yang dipakai mereka adalah di atas lutut, maka dalam keadaan itu dia bukan sahaja mendedahkan lututnya malah mendedahkan pahanya.   Nampaknya lelaki secara berleluasa mendedahkan aurat mereka tatkala bersukan. Apakah atas alasan bersukan aurat boleh didedahkan? Ya, kalau berhadapan dengan Allah sewaktu bersolat pun salah, betapa ketika berhadapan dengan orang ramai. Pada zaman ini, bukan sahaja orang yang dalam stadium yang melihatnya tetapi seluruh dunia melihatnya. Bayangkan berapa besar dosanya ketika itu.   Pakaian sukan tajaan Barat memang begitu. Hal ini kerana dalam teori sains, mereka yang memakai pakaian longgar dan menutup tubuh boleh melambatkan pergerakan. Tetapi teori itu ternyata tidak tepat apabila pelari pecut wanita Islam (dari Bahrain- dapat mengalahkan pelari lain yang hanya sekadar memakai cawat dalam sukan bertaraf dunia baru-baru ini.   Selain itu, kalau benarlah teori itu, mengapa perlu pakaian itu diperkenalkan kepada pemain boling. Sukan itu tidak memerlukan pergerakan pantas. Barat menipu kita dan kita hanya menurut sahaja tanpa mahu membantah. Kita akur dengan peraturan itu demi sukan padahal kita belum berani berbincang secara serius untuk mohon pengecualian bagi atlet Muslim.   Bayangkan sudah berapa lama umat Islam melakukan dosa mendedahkan aurat dalam bidang sukan. Jika dalam hal ini kita sudah berdosa dengan Allah, bagaimana usaha kita untuk membentuk perpaduan melalui sukan seperti yang sering diuar-uarkan. Mahukah Allah merestuinya?   Secara logiknya cara berpakaian dalam sukan itulah yang menjadi sebab mengapa kurang penyertaan orang Islam dalam sukan. Sebenarnya mereka masih berminat untuk bersukan tetapi mereka tiada pilihan untuk bersukan. Akhirnya sukan dikuasai oleh orang bukan Islam. Best Blogger Tips

FATWA: ISLAM HARAMKAN ROKOK

video
 nie la beza paru2 perokok dengan tidak merokok
 
Kau orang merokok tak? Aku tak menghisap rokok dan aku amat tak suka bau rokok. Kalau ada orang dok dekat aku dan hisap rokok, aku cukup bengang. Mana tidaknya, aku tak hisap rokok tapi terpaksa terima kesan macam orang yg hisap rokok juga. Lebih menyakitkan hati bila siperokok boleh buat dek je. Hembus asap rokoknya ikut suka hati dia. Lebih malang bila ada yg hisap rokok ditempat awam dan dalam bilik berhawa dingin.

Jepun mengharamkan rokok atas nama menjaga kesihatan rakyat. Kenapa Jepun yg kita tahu majoriti rakyatnya bukan beragama Islam boleh mengharamkan rokok? Negara kita pula yg masih dok pertahankan rokok ni. Tak serius menghalang masalah berkaitan rokok ni...

Boleh dikatakan 90 peratus rakyat di negara ini tidak setuju rokok diharamkan walaupun ada ulama mengatakan rokok adalah haram hukumnya (daun tembakau direndam arak sewaktu diproses di luar negara). Ada yang kata rokok tidak haram. Ia makruf sahaja. Rasanya yg kata makruh tu, hisap rokok juga. Ada seorang Cina yg bagitau my hubby, depa proses daun tembakau utk rokok daun dan renjis samsu supaya rasa daun tu lebih 'sedap' sbb asal daun tembakau tak ada rasa dan kelat je...

Kerajaan jelas tidak akan mengharamkan rokok di negara ini, kerana syarikat rokok banyak menyumbang wang, terutama sekali apabila tiba musim pilihanraya umum dan kecil.
Kalau kita perhatikan gambar di atas ni, macam2 keburukan rokok ni....
1. Mengancam nyawa dan keselamatan diri.
2. Mengandungi kira-kira 4000 jenis racun merbahaya.
3. Usaha membunuh diri secara perlahan-lahan.
4. Jarum Yahudi untuk melemahkan umat Islam.
5. Menyokong pembunuhan umat Islam kerana sebahagian besar keuntungan daripada rokok disumbangkan dalam pembelian senjata Amerika dan Yahudi laknatullah.
6. Najis, kerana setiap batang rokok mengandungi pati najis haiwan. Ia direndam dalam alkohol (arak) untuk menyebabkan ketagihan perokok.
7. Contoh buruk dan budaya jijik yang ditunjukkan kepada golongn muda dan anak-anak.
8. Bapa kepada kemaksiatan (Jika arak adalah ibu kepada segala kejahatan)
i. Pelajar yang ponteng sekolah kebanyakannya bermula daripada ketagihan merokok.
ii. Remaja yang terlibat dengan gam, dadah, ganja, arak, mat rempit, bohsia, bohjan boleh dikatakan semuanya bermula dengan merokok.
iii. Remaja yang terpengaruh dengan kawan-kawan yang nakal dan jahat, kebanyakannya diumpan dengan rokok.
9. Amalan syaitan. Merokok diibaratkan seperti membakar duit dan ia adalah perbuatan yang sia-sia.
10. Menjadi fitnah kepada agama (Islam). baca sini
Gambar ni menunjukkan lelaki yg kena kanser mulut akibat merokok.


Antara Fatwa merokok itu HARAM ialah:-* Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwan Islam Malaysia kali ke 37 yang bersidang pada 23 Mac 1995 di Kuala Lumpur. * Fatwa yang termasyur di seluruh dunia iaitu Al-Marhum Mufti Saudi, Syeikh Abdul Aziz bin Baaz* Fatwa Al-Azhar terdahulu iaitu Syeikh Abdullah Al-Masyd (Ketua Lembaga Fatwa Azhar), Dr. Ahmad ‘Umar Hashim’ (Naib Canselor Al-Azhar) dan lain lain.
10 SEBAB MENGAPA ISLAM MENGHARAMKAN ROKOK
1.  Rokok menjejaskan akal (mental)
2.  Rokok membahayakan kesihatan fizikal
3.  Rokok membahayakan keselamatan diri dan orang lain.
4.  Rokok membahayakan keturunan
5.  Rokok mengganggu manusia lain.
6.  Rokok menimbulkan akhlak buruk
7.  Rokok mensia-siakan waktu hidup
8.  Rokok bercanggah dengan maruah keislamana
9.  Rokok membazirkan harta (wang)
10. Rokok mengandungi dadah (nikotin dan arak)

image
macam mana? agak-agak nak hisap rokok lagi x? x cukup lagi ke dengan fatwa mufti malaysia tentang pengharaman rokok? agak-agaknya kalau puntung rokok tu ada darah babi, apa hukumnya kalau kita letakkan puntung rokok tu kat bibir? kena samak x bibir tu lepas merokok? jeng…jeng…jeng…
atau, adakah puntung rokok di malaysia tidak menggunakan darah babi? siapa yang tahu?


Best Blogger Tips

Guna hantu peludah untuk melariskan makanan?


 Hantu Peludah adalah hantu yang di pakai sebagai penglaris makanan. Dikatakan peludah kerana sebelum di sajikan kepada pelanggan, makanan ini di ludahi akan menjadi terasa nikmat dan pelanggan akan ketagihan untuk datang ke warung makan tersebut.

Hawa yang terbawa oleh lidah tersebut ternyata juga mampu menambah rasa makanan yang di sajikan itu, Bahkan kadang -kadang jika di rasa kurang maka tindakan meludah itu dilakukan sampai dua kali atau tiga kali secara berturut-turut, Namun kadang tidak semua pemilik warung tahu tindakan apa yang sebetulnya dilakukan oleh hantu peliharaannya dalam rangka membuat laris warungnya, yang mereka tahu hanya bahawa mereka memagari warung tersebut dengan energi penglarisan yang diperolehnya entah dari orang pintar ataupun hasil dari dia melakukan kegiatan ritual tertentu di tempat-tempat yang di anggap keramat.


Efek dari tindakan hantu ini di samping membuat enak masakan yang di sajikan juga membuat energi negatif akan masuk ke tubuh orang yang memakan masakan tersebut, di sisi lain kadang jika orang yang memakan masakan yang di ludahi itu kebetulan adalah orang baik-baik perilaku dan muatan spiritualnya, maka kadang setelah memakan makanan yang di ludahi, beberapa waktu kemudian dia akan merasa mual dan mungkin juga muntah-muntah. Hal ini terjadi kerana hawa yang masuk dari makanan tersebut berlawanan dengan energi posistif yang dimiliki oleh orang itu kerana perbuatan dan karakter baiknya. Jika hal itu terjadi maka automatik, energi negatif yang masuk tadi akan keluar.




tempat kejadian : bandar baru bangi

ps : apa punya jenis manusia la yg sanggup buat perkara mcm nie...

Best Blogger Tips

Inilah hasil karya lelaki yang kesepian

Sam Rodia, seorang Imigran berasal dari Itali adalah seorang lelakiyang sangat kesepian. Dia bercerai dengan isterinya, dan pengadilan melarangnya untuk menemui anak-anaknya. Untuk menghilang rasa kesepiannya,50 tahun lalu Sam mulai membangun sebuah menara. Tapi sebenarnya, menara ini tidak berguna sama sekali, selain mungkin, boleh kita nikmati sebagai sebuah karya seni.






Best Blogger Tips

'KAFIR BANGGA' HINA ISLAM


tadi aku melawat laman blog USTAZ NASARUDDIN TERPERANJAT AKU....berani betul mamat yang mengelar dirinya KAFIR BANGGA...TERANG-TERANG MAMAT NI KUTUK ISLAM DALAM FACE BOOK DIA...MACAM-MACAM DIA KATA TENTANG ISLAM....kita tak pernah nak mengata tentang agama dia...TAPI DIA BERANI SUNGGUH....MANA PI ORANG YANG BERKENAAN????...AMBIL TINDAKKAN SEGERA...JANGAN UJI KESABARAN UMAT ISLAM...KESABARAN ADA BATASANNYA...memang boleh bebas bersuara tapi jangan sampai menghina agama orang lain...
Best Blogger Tips

Double rainbow sighted!




Date Taken : 27.3.2011
Place : Taman Mawar, Pasir Gudang
Time : 07.12PM

 these rainbow formed right after heavy rain pouring down upon my current resident at Pasir Gudang..




these images captured after the super heavy rain..if you could notice that there are 2 line of rainbow formed..that should call it phenomenal..!!



did you noticed it? right over on top of the 1st one. i've never been seen anything like this before..this was my first time. but surely its beautiful..!


Nie gambar pelangi berkembar yg aku sendiri tangkap kat area gambang kuantan...waktu lebih kurang 6.45 petang tarikh dia aku dh tak ingat tapi lebih kurang 1 bulan lepas...pelik kan lebih kurang sama jer masa dia dngan gambar yg kt atas



ps ; aku tangkap gambar sambil bawak keta...;p  (kalau korang x nampak, klik gambar pas tu zoom, tengok sebelah kiri pelangi)
Best Blogger Tips

Berlaku sekali dalam 823 Tahun? Kena Tengok!



Dear readers.

this is real shit. the calendar might look familiar, but wait!

That's July calendar. this July 2011.

Perasan tak yang dalam bulan Julai ni nanti, ade 5 Jumaat, 5 Sabtu dan 5 Ahad!

Bulan ni dipanggil "Money Bags". and this  has been spreaded all over mails, ebing forwarded all over again and also said to be from Chinese feng shui. 
Actually, this is a HOAX! 


So sape2 yang pernah forward mail mcm ni, and expecting to recieve a bags of money, you have been punked! no one's gonna give you just like that! get real you moronic fat face!

Best Blogger Tips
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts