And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Saturday, May 28, 2011

4 Benda Pelik Dekat Malaysia dan Beberapa Benda Pelik Yang Lain





Aku tak tau kalau korang nampak benda ni...

1. Kalau kau lepas makan dekat McD ke dan kau angkat tray yang kau dah makan,buang semua sisa dan sampah,letak balik tray dekat tempat letak tray,orang akan pandang pelik kat kau.Kau try buat camtu masa kau makan dengan member,member kau pun akan pandang pelik dengan kau.


2. Lepas shopping,kau pulangkan balik troli dekat trolley bay....akan adalah mata yang memandang dengan berminat kelakuan kau itu.


3. Kalau kau perasan,kat mana-mana tempat yang parking dia selalu packed,akan ada kereta-kereta mewah yang parking dekat parking untuk orang yang kurang upaya.Aku tak pasti sama ada diorang ni memang kurang upaya atau orang kaya memang kurang upaya nak berjalan.Mesti kereta mewah.Aku rasa diorang bajet pakai kereta mahal,orang tak berani sound.


4.Kalau anda semua perasanlah,apa-apa saja barang-barangan yang dijual oleh orang Melayu khasnya produk Melayu yang diendorsekan oleh seseorang yang kelihatan "kuat ibadat" atau "cerdik pandai," khasiat produk tu mesti melampau-lampau.

Tambahan Lain

1. Mr.Edz - kalau orang melayu berniaga mesti nak buat cara MLM


2. Encik Sood - kalau kita bangun bagi seat kat makcik/pregnant ladies/OKU... mesti ada orang pandang satu macam


3. Anon - kalau berborak mengenai perkara serius/kena berfikir mesti dipandang slack, kalau pasal artis, laju je


4. Anon - kalau cakap join persatuan/badan kebajikan, buat kerja amal/sukarela kena tanya 'banyak masa ko'...'ko takde keje lain ke?'...'ko dapat payment ke buat keje tuh?'


5. Mantot - Mana-mana mata air yang tiba-tiba wujud adalah "mata air ajaib" yang mampu mengubat apa2 jenis kesakitan sambil berduyun2 orang ramai pegi nak tadah air kat situ
Best Blogger Tips

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts