And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Sunday, March 27, 2011

hujan bawa imej illuminati atau buta dalam berfesyen...??????

x perlu la aku nk terangkan band hujan ni..aku rasa korang sumer da knl kan..??lg satu..ttg kontroversi noh yg memakai baju ala2 freemason ketika show hujan...pon aku rasa korang da tau kan..cuma ape yg aku nk kongsi disini ngam korang sumer ialah ttg jawapan dr noh hujan memalui fb hujan apabila ditanyer ttg baju yg dipkainyer(harap2 noh sendiri yg jawab dlm fb tu n bukanyer org lain)..tp sebelum tu..aku nk korang tgk,bagaimana rupa baju yg noh pkai sehingga menjadinyer kontroversi tu..huhu...jum tgk...
tekan READ MORE untuk lihat gmbar dan baca seterusnyer

album hujan ala2 freemason..???










setelah ditanyer oleh beberapa hamba ALLAH melalui fb hujan,inilah jawapan dari noh...korang tgk dan nilai sdiri



"gara2 sesetengah masyarakat kita suka percaya kepercayaan karut dan suka tuduh macam2, tak bermaksud aku tak boleh pakai baju berlogo apa pun. jangan cetek sangat minda tu nak tuduh suka hati. banyak lagi isu remeh kat negara kita ni selain nak tuduh orang jadi ahli freemason. sakit perut aku gelak wei.."

"perkara paling lucu yang tak pernah di fikir orang. aku pakai tshirt tu pun sebab nak test otak orang2 suka benda2 bodoh camni, kalo freeemason nak pakai aku, maybe aku dah tulis lagu pasal Islam nak jatuh ke apa.aku lagi waras sebagai seorang muslim ,jangan jadi bodoh plis? kalo ni cara korang nak lawan FREEMASON kononnya, aku bgtau awal2 ni hanyalah cara nak melaku blog2 yang kurang perhatian tu..."



macam manew pendapat korang setelah baca ape yg dijawab oleh noh hujan ni..????..bg aku la kan..ini bermakna noh da tau baju ape yg dipkainyer itu kerana dia ade cakap yg dia nk test otak2 yg suke benda2 bodoh ni....adakah noh hanya nk mencari kontroversi atau publisiti dengan memakai baju begini.???..lg satu..kenapa noh cakap mereka yg mengkaji  benda ni dianggap karut dan bodoh..???..siap gelak2 lg....bg yg tuduh menuduh tu aku setuju dgn noh..mmg la kita x boleh tuduh menuduh,aku x tuduh noh freemason sebabtu aku letak tanda soal(?)...cuma jika noh tiada kene mengena dgn freemason baguslah dan diharap noh hujan da x pkai baju 'bodoh' tu lg...huhuhu...dia sendiri yg cakap benda ni bodoh kan...lg satu..x perlu la kita meniru ape yg artis2 barat pkai dan tonjolkan kerana mereka x kan tonjolkan sesuatu benda jika benda itu tidak mengadungi ideologi tertentu..kita yg x tau ape2..terus tiru...bodohkan kita..????..lg pon,..petikan hadis ade berbunyi =
من تشبه بقوم فهو منهم


Terjemahan: Barangsiapa meniru sesuatu kaum maka dia adalah sebahagian dari mereka
Ciri-ciri menyerupai suatu kaum adalah:

1. Merayakan perayaan mereka kerana setiap kaum mempunyai perayaan tersendiri, dan ia amat jelas berdalilkan hadis yang direkodkan Imam Muslim, لكل قوم عيدا وهذا عيدنا – setiap kaum mempunyai perayaan, dan inilah perayaan kita – (Sahih Muslim, no: 892).

2. Meniru budaya & tatacara hidup mereka

3. Meniru perkara khususnya berkaitan dengan simbol agama.

Lihat: Fatawa Islamiah, 1/115.
                                                                   
                                       والله أعلم
 nk tau lebih lanjut tgk soal jawab hadis

psstt : aku bukan niat nk mengritik noh hujan,tp apa salahnyer kalau kita melakukan kesilapan..kita perbetulkan kesilapan itu.lebih2 lg isu freemason ni amat sensitif bg umat Islam..lgpon.dulu hujan da byk kontroversi jgn smpai kes yg macam ni boleh menjatuhkan imej hujan lg....ape2 pon..hanyer ALLAH yg maha mengetahuinyer
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts