And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Monday, May 2, 2011

10 Pelik Mengenai Politik Malaysia



1. Anda didapati rasuah,anda dijatuhkan hukuman dalam parti kemudiannya anda buat comeback.Anda katakan itu bukan rasuah,itu politik wang.Selepas membuat comeback yang berjaya,anda boleh menang pilihanraya dan selepas itu anda dapat pula jawatan Pengerusi FELDA.

2. Anda dituduh merogol seorang remaja bawah umur sehingga dia mengandung.Memang gadis itu mengandung,memang dia dah dihantar ke sekolah pemulihan akhlak tapi anda terlepas tuduhan.Karier politik anda tenggelam sekejap tapi bagaimanapun anda tetap berjaya jadi Pengewrusi RISDA.

3. Perdana Menteri adalah seorang yang cuba memupuk semangat berbilang kaum di kalangan rakyatnya.Presiden UMNO pula bermati-matian mempertahankan satu bangsa sebagai tuan di kalangan rakyatnya.

4. Buruk macam mana pun perangai pemimpin,bila mereka meninggal,mereka akan tetap dikenang sebagai wira atau patriot Malaysia.

5. Islam adalah agama rasmi Malaysia.Tetapi,apabila sebuah kerajaan negeri dikecam dan diserang oleh pemimpin bukan Islam mengenai pengharaman loteri,apa yang kerajaan pusat mampu lakukan adalah biarkan sahaja kerana pemahaman politik yang berlawanan.

6. Negara mana lagi anda akan jumpa isteri Perdana Menteri mempunyai tanggungjawab yang sangat besar dalam pembangunan sesebuah negara?

7. Rakyat digesa beli barangan buatan Malaysia jadi ramai yang beli kereta Proton.Menteri beli kereta luar sebab tak yakin dengan kereta Proton.

8. Cuba periksa kelulusan menteri Kabinet Malaysia dan bandingkan dengan portfolio yang dipegang.Ada banyak benda pelik di situ.Nampak jelas pengaruh berpolitik overrule kelayakan seseorang.

9. Orang Cina cuba bela orang Melayu yang jadi mangsa rogol kena hantar ISA,orang Melayu yang merogol dibebaskan.

10. Kerajaan mana dalam dunia yang takut dengan seorang lelaki yang dikatakan peliwat,perampas isteri orang dan pelanggan pelacur?
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts