And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Thursday, May 19, 2011

penerimaan lelaki terhadap perempuan tiada dara

aku tergerak hati untuk menulis entry ni selepas membaca komen seorang pembaca di blog pawaka19 (link).. pembaca ni bahasakan diri dia sebagai makcik mungkin kerana dia sudah lama mendirikan rumah tangga dan berpengalaman dalam hal-hal menjaga keutuhan rumah tangga.. tapi pendapat aku pula sangat bercanggahan dengan makcik ni.. bukan bercanggahan sikit.. tapi banyak nak mampos pendek kata memang aku tak setuju langsunglah dengan makcik ni.. hahaha..


meh mkcik nak kongsi sikit.. bagi mana2 org yg pernah terlanjur.. tak payah la g ke bomoh ke ape... wnta yg telah buat seks.. ia sama dikatakan dengan luka.. mcm luka kat tgn..lama2 akan sembuh..mcm tu juga tmpt sulit..sekali kamu sudah lkukan..tggu 4thun..jgn lakukan hbgn sulit lg..inslh..alt sulit kmu sembuh total..dan dpd itu jgn lah buat lg hbgn sulit sblum brkhwn..dah kwin bru lah bantai ngan laki kamu.. n igt...

hdis sendiri telah menyatakn jgnlah kamu membongkarkan aib kamu..kerana Allah s.w.t telah cuba untuk mnutup aib umatnya..Allah hualam..dan bg org yg pernah terlanjur..mau mndirikan rumah tgga..jgn sesekli mmberi tahu suami kamu tentg keterlanjurn kamu..ini smua untuk mnjaga keutuhan rumah tgga kamu..insylah..percayalah pd dri sndiri..semua org pernh melakukan dosa..sbb kita semua mnusia biasa..

mengikut teori makcik ni, hadis mengatakan janganlah membuka aib sendiri walaupun kepada suami bahawa kamu keterlanjuran.. ok, bagaimana pula dengan dosa menipu suami? walaupun niat anda baik untuk menjaga keutuhan rumahtangga, tapi menipu tetap menipu.. sanggupkah anda tanggung menipu sepanjang perkahwinan? sampai mati? malas nak hurai panjang-panjang pasal tu, jadi dipendekkan cerita, aku listkan apa alasan yang perempuan selalu guna sekiranya tiada dara :

  • dulu saya suka aktiviti lasak seperti panjat gunung dan berbasikal menuruni bukit
  • dulu saya kena rogol, tapi takyah tau lah siapa lelaki tu
  • ada orang dengki kat famili saya, dia hantar orang minyak rogol saya
  • saya main sendiri ja pakai jari sebab kawan-kawan ajar
  • eh? taktau.. dari dulu memang macam ni ja.. tak perasan pulak ada kelainan
  • sebab saya jarang basuh panties kot.. sebab tu selaput dara saya mereput (saja tambah)

base pada alasan-alasan yang aku bagi tu, aku tak kisah la si perempuan ni menipu ataupun tidak, anda sendiri nilai - adakah alasan-alasan ini membantu mengutuhkan rumahtangga?? wtf! lelaki bengap ja yang akan terus terima dengan alasan-alasan seperti ini.. atau dalam ertikata lain, lelaki bengap ja yang takkan persoal balik.. biasanya bagi lelaki, naluri untuk selidik tu pasti ada kalau alasan perempuan tu tak memuaskan hati mereka atau tak masuk dek akal..

aku bukanlah nak memperlihatkan bahawa kebanyakan lelaki memang tak mahu kepada perempuan yang tiada dara tetapi janganlah membuatkan lelaki terasa bodoh dengan alasan-alasan seperti itu.. siapa cakap semua lelaki mahukan isteri dara? siapa cakap?? aku tak kisah pun bini aku nanti dara tau tidak (auw).. asalkan dia jujur dengan aku, boleh dengaq cakap aku, boleh jaga anak-anak cukuplah.. aku syurga dia, bukan dia syurga aku.. mak aku syurga aku.. hehehe.. dan jujur aku katakan, kebanyakan kawan-kawan lelaki aku pun sependapat dengan aku..

pendapat aku pulak, untuk mempertikaikan statement makcik tu tadi, aku rasa jalan terbaik adalah jujur dengan pasangan.. tak kiralah anda tu dulu bohsia ka, pengkid ka, apa ka.. jujur! insyaallah orang lelaki boleh terima seadanya.. kalau dia sayang anda, dia pasti boleh terima anda seadanya tak kiralah anda dara atau tidak.. kepada lelaki yang baca entry ni, aku nak tanya pendapat anda kalau perempuan jawab baik-baik macam ni, anda semua boleh terima tak?

"dulu masa saya kapel dengan bekas teman lelaki saya, saya pernah terlanjur.. tapi makin lama buat dosa, saya rasa lelaki tu tak boleh nak didik saya dan tak boleh nak jadi suami yang baik.. sebab tu saya mintak putus dengan dia"

perghh!! ayat tangkap leleh camni bukan aku ja melekat, silap-silap ustaz aku pun melekat nak buat bini nombor tiga.. kah kah kah.. berbalik kepada cerita.. kalau si perempuan beri penjelasan macam tu, insyaallah aku boleh terima dia dan abaikan kisah silam dia.. at least dia jujur dia pernah ditebuk tupai.. malam pertama aku nanti, takdalah aku nak curiga dan syakwasangka.. segalanya dah 'clear' dalam kepala hotak aku.. malam ke-dua, ke-tiga, ke-lapan ratus, ke-tujuh ribu pun aku tak tertanya-tanya tentang status dara dia.. hahaha..

tapi ada juga lelaki yang super baik hati, walaupun dia tahu si perempuan berbohong kononnya masih dara, dia tetap buat taktau saja sebab takut tak boleh terima hakikat yang sebenar.. aku sangat kasihan dengan lelaki seperti ini.. kenapa? sebab lelaki seperti ini mentalnya terseksa angkara penipuan si perempuan.. biarlah~ asalkan dia bahagia dengan memendam rasa.. mungkin ramai perempuan masih tidak faham bagaimana perasaan lelaki apabila ditipu mengenai status dara ini.. sila tengok video ni sampai habis.. anda akan faham..


Best Blogger Tips

1 comment:

  1. kebanyakkannya mmg lelaki x nak perempuan x ada dara,sb bagi mereka perempuan mcm tu murah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts