And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Tuesday, April 5, 2011

Sangap menunggu Nuffnang....sesiapa yg ada mslh meh baca


Salam,
Memang agak lama saya tak update blog cari duit internet ini. Bukan bermakna saya tidak cari duit internet lagi tetapi aktiviti saya kini kian terbatas. Maksud 'sangap' pada tajuk entri kali ini bukannya bermaksud 18SX tetapi sangap = mengantuk menunggu duit dari Nuffnang.

Ini kerana saya banyak membantu wife saya dengan kedai pakaiannya http://www.shazlinshoppe.com/. Walau pun website ni saya pun tak sempat nak update, sebagai seorang yang mempunyai hobi mendalam dengan web, website mesti disetup dahulu walaupun kedai offline baru dibuka. Jangan tak percaya modal untuk membeli kedai saya ni, sebahagian darinya ialah dari income cari duit internet saya!

Baca Lagi


Cari duit internet dengan mangga

Salam,
Ini bukan majalah mangga dan tidak kena mengena dengan komik manga :)Ramai blogger yang telah mencuba iklan Nuffnang, ramai yang dah berjaya tapi ramai juga yang belum mendapat sekeping cek pun dari Nuffnang. Saya telah dapat hampir RM10,000 dari Nuffnang. Apa rahsianya?


Rahsianya mudah saja: Trafik!

Lagi banyak trafik ke blog anda, banyak anda boleh cari duit internet dengan Nuffnang. Iklan nuffnang biasanya menarik jadi lebih ramai pengunjung blog anda, maka makin banyak kliklah anda akan dapat. Begitu juga dengan buffered earning, makin banyak hits blog anda makin banyak masyuk dari iklan buffer Nuffnang.

Ramai kata Nuffnang ni selow,hmm saya akui juga pasal susah nak keluar iklan Nuffnang ni. Sebabnya ialah beribu malah mungkin berpuluh ribu blogger yang memasang iklan Nuffnang ni.

Apabila pengiklan Nuffnang mengiklan produk mereka di Nuffnang, mereka akan setkan berapa banyak impression/view yang keluar. Makin banyak blog pasang nuffnang maka makin cepat habislah iklan tu. Tu yang kadang-kadang keluar tengah malam tapi 2-3 jam dah tak keluar lagi.

Sekarang blogger ramai yang pelan2 meninggalkan Nuffnang kerana nak dapat RM100 sebulan pun sakit, saya pun mencuba satu program PPC yang seakan Nuffnang ni iaitu ManggaAd dari website manggaonline.

Jika anda nak mencuba, boleh klik iklan di bawah terus ke manggad.

Click Here


Berapa hebatnya manggaad ni saya belum pastikan lagi sebab ni program baru dan belum ada blogger yang pernah cashout lagi. Minimum pengeluaran manggad ialah RM100, bayaran melalui cek atau paypal.

Kata orang tak cuba tak tau, sebelum ini heboh kejap program Innity, mula dengarnya memang gempak tapi akhir-akhir ini dengarnya makin selow dan makin ramai blogger yang kembali kepada Nuffnang. Adakah manggad pun akan mengikut jejak Innity, sama-samalah kita cuba-try-test :). Agak-agak tak berbaloi, just remove jer script dia.


Salam PPC
~blalang~
Cari Duit Dengan Manggaad pulak..

Blogging antara hobi dan masyuk...



Salam ,

Anda ada blog? Kalau ada bagus lah kerana buat blog tidaklah sesusah mana. Org yang tak tau script HTML pun sudah boleh berblogging. Malah percuma pula dengan blogger.com.

Terpulang kepada minat masing-masing blogging mempunyai niche masing-masing tapi paling ramai yang bertemakan peribadi kerana banyak boleh ditulis. Biasala tu kan..

Namun begitu jika anda berminat dengan cari duit di internet, blogging selain dari hobi ianya adalah sumber duit juga. Saya baru mendapat email dari bank HSBC semalam berkaitan cek yg mereka proses dari Nuffnang untuk saya.

Alhamdulillah RM1095 jumlahnya. Baru dua bulan lepas saya menerima RM1144 dari Nuffnang. Masuk ini saya sudah 25 kali cashout dari Nuffnang yang jumlah keseluruhannya RM9243.99 selama 2 tahun setengah. Ini bermakna saya mendapat hasil lebih kurang RM256 sebulan secara puratanya. Esok atau lusa saya akan cashout buat kali ke 26 yang jumlah terkini RM95.47.


Email payment advice dari HSBC. Klik atas gambar untuk besarkan


Payment advice dari HSBC. Klik atas gambar untuk besarkan


Jumlah terkini cashout dari Nuffnang. Klik atas gambar untuk besarkan.

Ini baru hasil dari Nuffnang, banyak lagi income boleh kita dapat dari berblogging ni seperti google adsense, affiliate, CPA,iklan sendiri dan sebagainya.

Apa itu blog? Blog adalah ringkasan dari "web log" iaitu salah satu jenis laman web yang popular sekarang ini.Semua orang boleh membuat blog walaupun tidak berpengetahuan script.

Dengan blog kita boleh juga jadikan satu laman web perniagaan kita dan dengan blog semestinya kita boleh menjana wang dengan pelbagai cara.

Di atas permintaan ramai melalui email, saya ingin membuka kelas/bengkel panduan membuat blog dan menjana wang darinya.

Berkenaan bengkel

Satu sessi hanya untuk 10 orang sahaja supaya pembelajaran lebih fokus dan dapat dijalankan secara praktikal.
Tarikh : May 2010 (Hari Sabtu)

Masa : 0900 pagi sehingga 5.00 ptg

Tempat : Senai, Johor

Modul:

- Pengenalan asas internet
- HTML dan script

- Panduan analisis niche/tema blog

- Membuat Blog (blogspot dan wordpress)

- Teknik menarik trafik

- SEO

- Panduan mencari idea untuk blog

- Panduan Cari duit dengan blog

- *Ekstra - Lain-lain cara cari duit di internet.

Kursus dibuat secara praktikal, anda digalakkan membawa laptop sendiri namun jika tiada komputer memang telah tersedia.

Harga Kursus : RM250 RM200 Harga Promosi!
Untuk pendaftaran dan pertanyaan , sila isi borang yang disediakan di:-

http://www.isuhangat.net/contact.php

Terima kasih

~blalang~
Cari duit dengan blog

Payment Advice Nuffnang


Salam 2010,

Kali ni saya nak bercerita lagi pasal nuffnang. Kenapa saya suka pasal nuffnang ialah sebab nuffnang ni untuk blogger Malaysia dan Singapura. Nuffnang menerima apa jenis blog sekalipun samada BM atau BI.

Jadi boleh dikatakan semua blogger boleh join nuffnang. Tak kira blog Melayu,cina, India 1Malaysia boleh join. Kelmarin mendapat Payment Advice dari HSBC pasal cashout Nuffnang bulan November punya. Selepas dapat payment advice ni biasanya dalam seminggu baru cek tersebut sampai ke rumah. Jika masih tak dapat apa lagi submit ticket la kepada Nuffnang.



Pada bulan Dis, pendapatan Nuffnang saya baru RM50 lebih sahaja tetapi pada 4hb Jan 2010 adalah date untuk cashout bayaran untuk advertorial pada bulan oktober 2009. Biasanya kalau iklan advertorial memang 3 bulan baru boleh cashout.






Sejak saya join Nuffnang dari bulan Dis 2007 sehingga kini dah RM8 ribu cari duit internet dari blog dengan Nuffnang ni. Ini bermakna company dari Malaysia pun boleh bayar kepada blogger, bukan dari oversea sahaja. Ramai lagi blogger yang lebih berjaya buat duit cengan Nuffnang dari saya seperti blog Nufnara, redmummy dan budiey.



Ramai yang bertanya mengenai cari duit internet dari Nuffnang ni. Saya katakan kita bolehlah lepaskan duit bayar bil streamyx dan celcom broadband. Tak la banyak sangat, saja suka-suka meriahkan blog sambil masyuk...Tengok pada kempen Nuffnang, ada yang bayar murah RM0.15 perclick untuk kempen global_CPC tapi kalau kempen geomCPM boleh dapat banyak juga.

Tapi paling best kalau dapat tawaran advertorial. Bayarannya pun tak tentu tapi kalau dapat yang RM1062 satu post tu. Memang rezeki la..





Mudahkan cari duit internet?
~blalang~

Bukan aku tak nak guna WP


Salam,

Dulu blog saya yang hanya menggunakan platform blogspot memang pernah mencecah ranking bawah 100K di alexa tapi selepas itu menaik perlahan-lahan sehingga pernah ke rangking 150K. Alhdulillah sejak akhir-akhir ini ranking blog saya tu berjaya menembusi rangking 100,000 lagi bulan ni.



Kesannya banyak memberi pulangan. Komisyen affiliate bertambah, program ppl pun ramai yang download ,



iklan sendiri di blog pun dah sampai ke maksima sehingga terpaksa ditutup.



Dan yang paling best apa lagi kalau tidak iklan advertorial Nuffnang yang masyuk. Pagi tadi dapat SMS dari Karen Nuffnang yang memberitahu draf advetorial saya dah approve. Sayang Karen opps Nuffnang..RM1000 untuk satu post di blog sapa yang nak bayarkan. Memang tak pelik kalau blogger yang menjadi agen iklan Nuffnang teruja kalau dapat iklan advertorial.



Contoh-contoh di atas bukan nak riyak tetapi nak menunjukkan kelebihan 'kuasa trafik' tak kira loyal visitor lebih-lebih lagi dari "organic visitor" . Organic visitor/traffic ialah pengunjung yang datang ke blog kita dari enjin carian.

Ni yang buat saya dalam dilemma, terasa sayang nak meninggalkan blog blogspot ini begitu saja, walau pun aku memang bercadang bertukar ke domain sendiri. Bukan tak nak malah dah booking domain pun cuma sedang tercari-cari hosting local yang ada ummphh.

Bukan nak merendahkan hosting tempatan tapi sejak 4 tahun saya menceburi bidang cari duit internet ni, dah macam-macam syarikat penyedia hosting saya cuba tapi averagenya meninggalkan pengalaman yang menyakitkan hati seperti bandwith exceeded limit lah, cpanel takde fantastico lah, tokleh install plugin, tokleh nak setup SQL, error script , support lemah dan macam-macam lagi.

Dari hosting yang bernama sempot sehingga ke Elabite (bukan nama sebenar) saya dah cuba.

Terasa jauh lagi berbanding dengan syarikat hosting luar punya cpanel,support,template dan lain-lain. Contohnya kalau nak upgrade version Wordpress, kalau company local kena buat secara manual, download dari wordpress.org pastu upload balik melalui ftp. Sedangkan jika dengan hostgator,cheapname etc. kita hanya perlu klik upgrade sahaja dalam masa beberapa minit worpress kita akan automatik upgrade.

Nak park di syarikat hosting luar pulak , nanti slow pula bila pipe TM ada problem. Tapi sejak TM dah upgrade pipe diaorang ke Terabyte, sebulan dua ni rasa macam confident jer tapi kena tengok dulu.

Jadi proses nak upgrade blog saya yang beloksepot tu ke WP terpaksa ditangguh dulu. Yalah benda tengah naik takkan nak kasi potong pula.

Last sekali nak tau berapa Google PR blog tu? Google PR blog tu sekarang ialah kosong alias telur jer...hehehe


Salam,
~blalang~
Cari duit internet dari trafik..

Cashout Nuffnang


Soalan dari Zie melalui email berkaitan Nuffnang.

Salam saudara blalang,

saya nak tanya sikit pasal Nuffnang, sy tengok saudara dah banyak kali cashout dari Nuffnang. Sy bukanya apa cuma nak tahu pengalaman dari saudara tentang cashout pendapatan dari Nuffnang. Mcm ni sy ada cashout pendapatan yg pertama tak la banyak sangat.. lepas cashout yg pertama jaraknya sebelum lepas tu sy boleh cashout lagi buat kali kedua, bayaran yg pertama sy belum dapat apa2 lagi, dan sekarang dah hampir dua bulan sy bekerja dgn mereka dan sudah 3 cashout sy dapat.. tp yg sy hairan dekat akaun sy tercatat unpaid ketiga2nya. Sy ingin tahu, berapa lama setelah cashout pendapatan saudara clear, maksud sy saudara terima cek dari mereka.

Jawapan:

Biasanya nuffnang akan dapat dalam 2 bulan selepas cashout. Saya selalunya cashout pada hujung bulan. Contohnya kalau bulan ni saya cashout pada 30 Okt, pembayaran tersebut akan dapat dlam awal bulan Disember. Nnt ada payment advise dari bank HSBC ke email kita.

Biasanya saya tanya nuffnang sendiri jika ada masalah pembayaran. Hanya submit ticket shj. Saya selalu juga miss tulis dah paid tapi cek tak sampai.

Apa yang penting dalam apa-apa program yang kita sertai, kita mestilah membina hubungan dengan penganjurnya. Jangan malu untuk submit ticket atau email sahaja terus. Bahasa Malaysia pun takpe kerana Nuffnang local company.
Contohnya ialah cek terbaru yang saya terima minggu lepas. Tak sempat nak cashkan lagi.
Tarikh cek : 1/10/2009
Cek ini ialah daripada apa yang saya cashout pada 31 Aug 2009 yang lalu.



Harap membantu.
~blalang~
Cari duit internet - local pun boleh.

Bonus Raya Nuffnang


Ramai juga blogger yang menghubungi saya bertanyakan pasal Nuffnang. Nuffnang ialah satu program pay per click tempatan yang menerima blog berbahasa Melayu untuk blogger Malaysia dan Singapura.

Ada juga yang tidak percaya boleh cari duit internet dengan Nuffnang.

Lihatlah anak bongsu saya Afif menjadi model sukarela bergambar dengan cek dari Nuffnang sebelum saya telankan cek tersebut dalam ATM Maybank Senai Utama petang tadi. Alhamdulillah rezeki Raya.





Semoga dengan gambar cek dari Nuffnang ini membakar semangat anda cari duit di internet dengan tanpa modal satu sen pun.


Salam Ramadhan
~blalang~
Cari duit internet dengan Nuffnang pun boleh..

Trafik dari nuffnang


Kepada para nuffnanger, nuffnang telah menyediakan satu widget yang membenarkan para blogger bertukar-tukar trafik sesama nuffnanger yang diberi nama Xchange.

Meletakkan widget Xchange nuffnang di blog seperti di blog ini sebelah bawah kanan yang bersifat 'floating' iaitu apabila kita scroll down widget tu akan tetap di kedudukannya.

Rasanya ramai yang dah tahu tetapi buat kepada nuffnanger yang sudah tahu tetapi tidak pasti apakah kelebihan meletakkan widget ini.

Tujuannya hanya satu iaitu menarik trafik dari blog nuffnanger lain. Iaitu apabila kita membuat post baru, rss tulisan kita itu akan muncul di blog nuffnanger lain. Jika ada yang tertarik dengan post anda mereka akan klik di link widget tersebut.

Sebab itu ia diberi nama 'Xchange' iaitu kita boleh bertukar-tukar link dengan nuffnanger lain.

Secara tidak langsung kita boleh menambah pengunjung ke blog kita terutama dari pengunjung fresh yang kali pertama datang ke blog kita. Ingat "lebih trafik lebih duit".

Di harap pengunjung-pengunjung baru ini akan klik mana yang patut untuk membantu kita cari duit internet seperti adsense, iklan affiliate dan sebagainya. Janji masyukkk.

Seperti yang saya pengunjung regular atau setia akan klik sekali sahaja kerana mereka tahu itu adalah iklan. Rasanya kurang orang yang suka klik iklan kan? Tetapi tak tentu juga kerana wife saya suka baca iklan di akhbar dengan tanpa tujuan hehe..

Ok cara meletakkan widget Xchange nuffnang ni pun senang jer..

1. Klik pada menu "Xchange"

cari duit internet widget xchange nuffnang


2. Letak message anda kepada pengunjung blog

3. Pilih template widget mana yang kita hendak

4. Copy code

5. Buka layout jika blogspot

6. Add widget -- pilih HTML/Script

7. Pastekan script tadi dan save.

Semoga dengan Xchange Nuffnang ni dapat menambah trafik ke blog anda.


Salam xchange,

~blalang~
Cari duit internet tau!

Iklan Advertorial Nuffnang


cari duit internet nuffnang

Alhamdulillah dapat tawaran iklan advertorials lagi dari Nuffnang. Semenjak saya jadi nuffnager ni, ini adalah kali kedua saya mendapat tawaran iklan advertorials dari Nuffnang. Dulu saya mendapat advertorials untuk promosi gua.com.my. Bayaran masa tu ialah RM350.

Advertorials ialah membuat artikel promosi untuk sesebuah event syarikat yang berbayar dengan Nuffnang. Kita diupah membuat artikel dan kemudiannya membuat satu post mengenai event tersebut di blog yang terpilih.

Apa ciri-ciri blog yang terpilih saya tidak berapa pasti tetapi pastinya ialah blog yang banyak klik iklan nuffnang atau ramai pengunjung dalam satu hari. Blog saya yang terpilih mempunyai purata 7k - 8 k pengunjung dalam sehari.

Kali ini iklan advertorials tooot ... tak boleh beritahu sebab Nuffnang belum approvekan lagi artikel yang saya hantar. Bayaran kalin ini lebih lumayan lagi RM1062 . Minta-mintalah Nuffnang luluskan artikel saya tu. Kalau tak approve pun apa nak buat belum ada rezeki tapi cuba mesti cuba.

Sesiapa yang mendapat tawaran advertorial dari Nuffnang janganlah ditolak. Kalau tak tau buat artikel pun contohnya akan Nuffnang diberi. Cuma kita mengolahnya menggunakan ayat kita sendiri.Siapa nak bagi satu post berharga RM1000. Memang boleh cari duit internet dengan blog.

Dari pengalaman saya dahulu semasa advertorial dengan gua.com.my bayaran diterima selepas 3 bulan. Biasalah lambat sikit kerana invoice dari syarikat tu kepada nuffnang dalam masa 2 bulan, lepas tu baru nuffnang baru bayar kepada kita. Tu yang makan 3 bulan. Biar lambat janji masyuk dan boleh cari duit internet.

Para blogger nuffnanger tu kena ambil serius dengan cari duit internet dengan Nuffnang. Saya sendiri pun dah 2 bulan tak dapat cash out dari Nuffnang sebab banyak sangkut kat buffered campaign. Tak pelah tak boleh cash out sebulan, kita forward ke bulan depan.

Saya buat post ni pun sementara tunggu wife saya bersiap nak pergi ke karnival saham amanah di Plaza Angsana..ok saya chow dulu dan jangan lupa cari duit internet untuk shopping huhu..


Salam
~blalang~
Cari duit internet -- cayok~

Panduan meletakkan iklan Nuffnang / Adsense di Wordpress



salam..
saya dh daftar nuffnang & GA dan saya berjaya tempekkan kat blogger.
saya nak tanya cam mana nak tempekkan kat wordpress?

tq

Jawapan :

Saya tak pasti anda menggunakan WP version berapa. Saya terangkan untuk WP 2.7.1 tetapi penampilannya lebih kurang sama dengan WP 2.7. Jika anda menggunakan version sebelumnya saya nasihatkan anda supaya upgrade WP anda.

Tetapi jika untuk ditempekkan di wordpress.org memang tak boleh sbb tu syarat diaorang. Cara ni untuk yg menggunakan WP di domain sendiri shj.

Ada dua cara untuk letakkan iklan Nuffnang, Adsense atau apa-apa script di Wordpress

Cara pertama: Widget

- Klik pada menu apperance

- Klik pada widget

- Klik pada current widget, pilih hendak diletakkan di mana biasanya sidebar

- Pada available widget klik Add pada text tetapi kalau sudah add (ada di sebelah kiri) klik edit.

- Di sinilah tempat kita paste code nuffnang tersebut.

- Kita juga boleh letak text ini ke atas atau ke bawah dengan hanya drag sahaja.

Bantuan bergambar:

panduan percuma wordpress @ cari duit internet


Cara kedua : editor
Cara ini untuk yg biasa bermain dengan script.

- Pastikan setting chmod ke 777 dengan menggunakan ftp anda

- Klik pada menu apperance

- Klik pada editor

- Pilih pada thmes file di sebelah kiri

- Pilih di mana anda hendak letak iklan nuffnang tersebut antara header,sidebar atau single post atau mana-mana yang anda minat.

- Pada coding PHP,letakkan script anda di bawah kod kemudian update file

Bantuan bergambar

panduan percuma wordpress @ cari duit internet

Selamat membantu

~blalang~
Cari Duit Internet~

Jual Avon di internet



sekali lagi sy ingin bertanya beberapa perkara kpd en,
1.sy sdh berdaftar dengan nuffnang ttp msh blm dpt apa2 profit darinya,knp ye?
2. jika tidak keberatan bleh en bgtau kt sy langkah yg perlu sy buat step by step?
3.bolehkah sy promosi brg2 lain,cth nye avon ke,tupperware ke dlm blog sy,slh disisi undang2 tak?

Jawapan cari duit internet:

Soalan 1 & 2.

Belum dapat profit mungkin kerana tiada/kurang orang klik iklan Nuffnang tersebut.Sila pastikan juga code yang dicopy tersebut adalah betul. Had minima untuk cash earning ialah RM50.

Tip utk lebih org klik iklan Nuffnang

1. Nuffnang membenarkan blogger menggalakkan pengunjung blog klik iklannya, tidak seperti Google Adsense yang melarang keras.

Untuk menggalakkan org klik iklan Nuffnang, kita perlu kreatif dan peka dengan iklan apa yng sedang berlangsung di blog kita. Contohnya iklan Castrol, anda boleh letak ayat : mahu lebih penjimatan? klik iklan di bawah

Tetapi anda jangan klik iklan tersebut sendiri. Ini rule utama bagi setiap program Pay per Click (PPC)

Kalau nak tau apa kandungan iklan yang sedang berlangsung , boleh lihat di web Nuffnang.

2. Tarik ramai pelawat ke blog anda terutama yang datang dari search engine. More visitors more click and more income :). Caranya kena guna teknik SEO.

Soalan 3.

bolehkah sy promosi brg2 lain,cth nye avon ke,tupperware ke dlm blog sy,slh disisi undang2 tak?

Rasanya tak salah, sebagai dealer avon, tupperware dan sebagainya rasanya tidak salah jika anda membuat jualan promosi melalui blog jika anda sanggup hantar barangan melalui pos.

Bagaimana pun boleh rujuk pada term and condition company tersebut.

Harap membantu

~blalang~
Sama-sama cari duit di internet.

Akhirnya Nuffnang pos semula cek


Akhirnya setelah saya create ticket kepada Nuffnang kerana tidak menerima cek untuk bulan Okt 2008 yang sepatutnya dapat pada bulan Dis 2008 berhasil apabila pihak Nuffnang akan repost semula cek tersebut.



Kronologi :

3 Dec 08: Menerima email payment advice dari HSBC sebanyak RM418.

17 Dec 08:
i.Create ticket di nuffnang.com.my setelah masih tidak menerima cek yang kebiasaannya di terima sebelum 15hb setiap bulan.
ii. Pihak Nuffnang membalas dan meminta support dokumen
iii. Saya attachkan file PDF payment advice dari HSBC

18 Dec 08:
i.Nuffnang berkata sepatutnya saya telah mendapat cek tersebut
ii. Saya membalas mengatakan saya sememangnya belum terima

2 Jan 09: Nuffnang hantar mesej, kemungkinan saya belum terima kerana cuti panjang Malaysia dan meminta saya memberitahu jika belum terima dalam masa 2 minggu

12 Jan 09: Saya reply message masih belum terima untuk payment bulan Oct 08 tetapi telah menerima cek untuk payment bulan Nov 08.

14 Jan 09: Nuffnang meminta pengesahan alamat dan nama mengikut I/C dan saya mengesahkannya.

dan

15 Jan 09: balasan dari Nuffnang



Kemungkinan cek tersebut tidak sampai kepada saya kerana kecuaian atau mana-mana kesilapan teknik pihak Pos Malaysia. Saya harap minggu depan saya akan terima cek tersebut.

Saya post di sini sebagai berkongsi pengalaman dengan anda dan sebagai panduan jika anda juga menerima kes seperti saya. Jangan malu-malu, jangan bikin kecoh mengatakan itu scam, ini scam, semuanya boleh disettlekan dengan menghubungi mana-mana program cari duit internet tersebut jika ada sebarang kemusykilan.

Bukan nak bodek tapi saya rasa Nuffnang adalah syarikat pengiklanan online yang boleh dipercayai dan kita boleh buat duit internet dengan hanya meletakkan iklan mereka di blog kita.

Alang-alang buat blog, biar buat duit sekali!


~blalang~
cari duit internet - jalan terus di 2009

Duit HARAM Nuffnang!



Sekarang Calsberg sedang menaja Nuffnang untuk kempen dalam beberapa masa tempoh tertentu dijangka sepanjang perayaan Krismas ini.

Kepada nuffnanger, berhati-hati takut keluar iklan arak Calsberg di blog anda! Untuk pengetahuan, penaja Calsberg akan membayar iklan yang diklik di blog kita... so takkan nak makan duit arakkan..

Jangan lupa untuk update survey blog anda di Nuffnang supaya tidak keluar iklan arak. Caranya:

- Blog Manager
- Update Survey
- Sila perhatikan soalan no 6 di section 1:



Would you be willing to run alcohol relatd ads?
- Check No.
dan update surey.


Sedikit tips Nuffnang

- Pada update survey tadi untuk soalan 6 di section 2. Tandakan semua jenis produk supaya, iklan Nuffnang sentiasa keluar di blog anda



Untuk kempen happy-meter,
Sebenarnya kempen happy-0-meter yang banyak memberi income kepada saya dari kempen iklan Nuffnang. Tetapi untuk pengetahuan anda, iklan happy-0-meter Digi ini tidak di buat sepanjang masa, hanya pada masa-masa tertentu sahaja.

Oleh itu adalah rugi jika kita meletakkan iklan happy-o-meter sepanjang masa di blog kerana jika orang klik pun kita tidak akan mendapat apa-apa bayaran.

Bila masa kempen happy-o-meter ni?
Kemnpen happy-o-meter ini akan bermula apabila pada ruangan happy-o-meter akan berwarna kuning atau apa-apa la, tapi Nuffnang akan 'highligh'tkan. Pada masa itulah kita meletakkan iklan happy-o-meter ni. Baru ada masyukkk..



Contoh semasa tiada kempen happy-o-meter, jadi buat masa ni, tak payahlah letak iklan happy-o-meter, pilih iklan-iklan lain.

Ada sahabat yang bertanya berkenaan income Nuffnang pula, Alhamdulillah sehingga kini saya telah mendapat hampir RM4,000 dari Nuffnang dalam masa 11 bulan. Walaupun tak sehebat Google Adsense, sekurang-kurangnya Nuffnang support blog-blog Malaysia.



Masalah dengan Nuffnang,
Sehingga kini saya mempunyai masalah dengan Nuffnang ialah cek tak sampai. Telah dua kali berlaku iaiatu pada awal tahun dahulu dan pada bulan ini. Sehingga kini saya belum mendapat cek dari HSBC sedangkan saya telah mendapat email paymen Advice dari HSBC pada 3 Dec.

Biasanya saya akan menerima cek tersebut antara 10-15hb. Tak tahu sebab apa, mungkin ada masalah dengan Posmen yang menghantar menyebabkan surat "duit" tersebut tak sampai. Bagaimana untuk mengatasinya?
Jangan malu-malu , create ticket di website Nuffnang untuk bertanya.

Ok, selamat maju jaya Cari Duit Internet Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts