And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Friday, April 22, 2011

Kurang ajar..iklan kereta di Israel promosikan langgar lari remaja Palestin



RIMANEWS –Sungguh brutal, sebuah iklan kereta Jepun di Israel mempromosikan aksi langgar lari terhadap anak-anak Palestin.

Sebagaimana dilaporkan pejabat berita Xinhua, iklan komersial yang diterbitkan dealer Subaru di Israel itu, menampilkan adegan foto tahun lalu, ketika seorang pendududuk Israel menyerang dua anak Palestin dengan keretanya di kawasan permukiman Silwan, Yerusalem Timur.

Tak hanya itu saja, iklan kereta Subaru itu juga memasang ungkapan bernada provokatif dalam bahasa Ibrani di sudut kanan gambar, berbunyi: “Kita akan lihat siapa yang dapat bertahan menghadapimu”.

Menanggapi iklan tersebut Otoritas Ramallah pimpinan Mahmoud Abbas menyebut promosi tindakan agresif itu sebagai iklan kotor dan ajakan terbuka untuk melanggar anak-anak Palestin hingga terbunuh.

Akibat serangan langgar kereta itu, dua anak Palestin berusia 10 dan 12 tahun menderita patah kaki. Penyerang kedua remaja Palestin itu bernama David Be’eri, seorang direktur Jenderal Elad, sebuah perusahaan hartanah.Perusahaan itu sering memujuk orang Yahudi untuk pindah ke lingkungan padat di Baitul Maqdis Timur.

Baitul Maqdis Timur merupakan bahagian dari wilayah Palestin, yang diduduki Tel Aviv pada tahun 1967. Rencananya kawasan tersebut bakal dijanjikan sebagai ibukota negara Palestin di masa depan.
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts