And when it was said that the promise of Allah was true, and that the Hour, there was no doubt about its (coming)

Tuesday, January 3, 2012

Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah : Rahsia Tapak Tangan.


tapak tangan Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah : Rahsia Tapak Tangan.
Bismillah sebelum memulakan dan menyampaikan ilmu baru ini.
rata-rata semua orang tahu bukan yang pada tapak tangan kita ada nombor arab yang bernombor 18 pada tangan kanan manakala pada tangan kiri pula adalah 81 yang mana apabila dicampur membawa kepada jumlah 99 iaitu 99 nama Allah.
Dan Dr. Fadzilah Kamsah menjumpai satu teori bahawa di sebalik nombor ini terdapat satu lagi perkara lain yang kita tidak ketahui. Anda mahu tahu apakah rahsia tersebut??
1. logiknya kenapa kita perlu makan dengan tangan kanan adalah kerana pada tapak tangan kanan kita tersebut terdapatnya 18 jenis enzim baik yang membantu mencerna makanan dengan cepat, disebabkan itulah kita dituntut supaya makan dengan tangan. diharuskan makan dengan sudu namun begitu lebih baik bukan kalau makan dengan tangan?
2. kenapa pula tangan kira nombor 81?? kerana terdapat 81 jenis enzim yang membantu menghapuskan bakteria dengan cepat, jadi sebab itulah kita membasuh selepas membuang air besar dengan tangan kiri, ini kerana untuk membunuh bakteria dengan cepat, dan juga sama ada mahu mengangkat kasut yang kotor juga menggunakan tangan kiri. ini kerana tangan kiri lebih efektif dalam membunuh bakteria dengan 81 enzim tersebut.
3. Maha suci Allah betapa hebatnya Allah mencipta kita!. Sebab itulah kalau orang dahulu kala mengatakan bahawa :  ”kalau jumpa barang tengah jalan ambil menggunakan tangan kiri sebab tak mahu jin ikut balik ”  rasionalnya sebab tangan kiri tu sebenarnya ada 81 jenis enzim yang boleh membunuh bakteria.
4. Selain itu : “air tangan ibu itu merawat oenyakit anak” rasionalnya adalah tangan ibu pada tangan sebelah kanan tu ada 18 jenis enzim yang membawa pelbagai jenis enzim baik kepada makanan anak-anak, tambah pula kalau ibu sendiri yang menyuapkan kepada anak-anak. PERINGATAN!  buat anak-anak suaplah ibu bapa anda dengan menggunakan anda sementara mereka sihat, sebelum kita perlu suap menggunakan sudu.
5. bagi mereka yang pada tangan kanan nya no 8 tidak rapat dikatakan orang tersebut mudah sakit perut.. betul tak? cuba pembaca cek semula tangan  anda!
6. “Kenalilah diri anda! maka anda akan kenal betapa hebat ciptaan Tuhan anda!
Best Blogger Tips

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts